• Napsal(a)

Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 je mnichovská legenda. Nádherné kupé, kterému dal nezaměnitelné tvary Klaus Kapitza, tehdejší člen designtýmu značky vedeného Clausem Luthem, bylo ve své době technickou špičkou. Osmička byla luxusní a velmi drahá a k tomu měla ještě jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem, i tak ho značka držela v prodeji deset let (1989-1999). O původní osmičce čtěte více zde . Teď se řada 8 vrací, je hvězdou veteránské automobilové smetánky u jezera Como. Nóbl sraz Concorso di eleganza di Villa d’Este BMW v posledních sezonách využívá pro netradiční prezentaci svých novinek. Na letošní přehlídce automobilové krásy se tak vyjímá futuristicky tvarovaný stroj se strhujícím designem. Majestátní kupé řady 8 se zatím…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 je mnichovská legenda. Nádherné kupé, kterému dal nezaměnitelné tvary Klaus Kapitza, tehdejší člen designtýmu značky vedeného Clausem Luthem, bylo ve své době technickou špičkou. Osmička byla luxusní a velmi drahá a k tomu měla ještě jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem, i tak ho značka držela v prodeji deset let (1989-1999). O původní osmičce čtěte více zde . Teď se řada 8 vrací, je hvězdou veteránské automobilové smetánky u jezera Como. Nóbl sraz Concorso di eleganza di Villa d’Este BMW v posledních sezonách využívá pro netradiční prezentaci svých novinek. Na letošní přehlídce automobilové krásy se tak vyjímá futuristicky tvarovaný stroj se strhujícím designem. Majestátní kupé řady 8 se zatím…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 je mnichovská legenda. Nádherné kupé, kterému dal nezaměnitelné tvary Klaus Kapitza, tehdejší člen designtýmu značky vedeného Clausem Luthem, bylo ve své době technickou špičkou. Osmička byla luxusní a velmi drahá a k tomu měla ještě jednu chybu: od BMW nikdo takové auto nečekal. A tak se stalo komerčním propadákem, i tak ho značka držela v prodeji deset let (1989-1999). O původní osmičce čtěte více zde . Teď se řada 8 vrací, je hvězdou veteránské automobilové smetánky u jezera Como. Nóbl sraz Concorso di eleganza di Villa d’Este BMW v posledních sezonách využívá pro netradiční prezentaci svých novinek. Na letošní přehlídce automobilové krásy se tak vyjímá futuristicky tvarovaný stroj se strhujícím designem. Majestátní kupé řady 8 se zatím…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Volkswagen vznikl před 80 lety, je největší automobilkou Evropy

Slávy a masové výroby se však společnost VW dočkala až po skončení druhé světové války. Cesta k současnému postavení koncernu, který vlastní 12 značek včetně luxusních (osobní auta VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania, užitkové vozy Volkswagen a zatím také motocykly Ducati), nebyla jednoduchá. Velkolepé plány firmy zcela změnila druhá světová válka, automobilka během let přestála slabší období i skandály. Loni VW vůbec poprvé pokořil japonského konkurenta Toyotu v čele světového trhu. Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens (Společnost pro přípravu německého lidového vozu) - odtud název Volkswagen, měla pod křídly organizace Deutsche Arbeitsfront (Německá pracovní fronta). Původně měla ve velkém vyrábět vůz, jenž na Hitlerovu objednávku zkonstruoval Ferdinand Porsche. Auto, inspirované…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Nový Seat Ibiza je malý rozměry, ale velký kabinou i chováním

Ale hezky popořadě: Ibiza stojí na platformě MQB koncernu Volkswagen, to znamená, že sdílí techniku s Leonem, Volkswagenem Golf, Audi A3, ale také se Škodou Superb nebo Kodiaq. Je to samozřejmě trochu nadnesené, protože velmi variabilní architektura umožňuje konstruktérům velké hrátky napříč třídami. Ale malý seat z toho velmi dobře těží. A je vlastně prvním malým autem koncernu, které na železe MQB ve variantě pro malé vozy (interně označená A0) stojí. Nová generace Volkswagenu Polo, která je už tradičně blízkou příbuznou Ibizy, dorazí až na podzim a třetí do party, Fabia, má v aktuálním provedení před sebou ještě tři až čtyři roky života. Ibiza je tak dnes v rámci koncernu VW tím nejmodernějším malým autem. „Je to první auto na…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq je dvojčetem Seatu Ateca, který s ceníkem startuje na 469 tisících korun. Výše než novinka je pak u české značky postaven až sedmimístný Kodiaq, za kterého chce Škoda minimálně 693 900 korun. Oslovili jsme odborníky, aby se nad cenovkou nové Škodovky zamysleli. „Cenovka bude vyšší, než byla současná cena Škody Yeti, jelikož model Karoq se posouvá o něco dále ve své kategorii,“ uvádí David Marek z leasingové firmy LeasePlan. Podle něj lze základní cenovku pro očekávat okolo 420 tisíc korun bez DPH, s daní to vychází na 508 tisíc. „Za vyšší motorizace a výbavy se ceny budou dostávat výrazně výše,“ dodává Marek. Při odhadu ceny vychází z koncernových příbuzných Karoqa. Základní cenu kolem 500 tisíc korun tipuje také…
Číst dál...