• Napsal(a)

Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

Ivana má čerstvou zkušenost: odvezla své auto do pneuservisu na výměnu zimních gum za letní. Auto si po přezutí převzala zpět, ale po ujetí krátké vzdálenosti, cca 200 metrů, ucítila, jak vůz začíná cukat. Následně se přední kolo zcela uvolnilo a odkutálelo pryč. Přestože nejela rychle, měla problém auto ubrzdit. Kolo vylomilo lem kolem blatníku a brzděním se poničil disk. Automechanik zkrátka zapomněl kolo dotáhnout. Co dělat v takovém případě? Volat do servisu, nebo na svou pojišťovnu? Určitě se v první řadě obraťte na servis. Podle občanského zákoníku je za vadu zodpovědný zhotovitel - tedy ani ne konkrétní automechanik, ale pneuservis. Ani zaplacená služba či předávací protokol jej zodpovědnosti nezbavují. Ivana tak udělala a automechanik přiznal svou chybu. „Na své…
Číst dál...
  • Napsal(a)

ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Jaroslav Simandl byl nejen výborný motocyklový jezdec a mechanik, ale také konstruktér. Už za německé okupace se v Jawě podílel na konstrukci legendárního péráku jako mistr v oddělení prototypů. Po válce spolu s Rudolfem Maškem založili v pohraničí malou nástrojářskou firmu a chtěli i nadále spolupracovat s Jawou. Ale Janečkova pankrácká továrna byla příliš vzdálená, a tak se rozhodli přestěhovat do bližšího Divišova. Začínali v pěti lidech, ale záhy už měli dvacet zaměstnanců. Pak ovšem přišel komunistický převrat a všechno se měnilo. Ve firmě sice Simandl mohl zůstat i nadále, ale přestože dům na náměstí mu soudruzi zabavili, nedoplacenou hypotéku musel splácet dál. Od prvních motorů ke světovým titulům První myšlenka vybudovat v divišovské nástrojárně motocyklovou výrobu se datuje k…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Lada patřila k prominentní značkám „východního bloku“ a mnozí na její produkty dodnes nedají dopustit. Zároveň však nemá u širokého publika image kvalitní a moderní značky a do jisté míry to platí i doma v Rusku. Ale tam se toto vnímání rychle mění, Lada v posledních letech prochází výraznými změnami a snaží se stát opravdovou moderní automobilkou, která zůstane věrná své tradici: tedy výrobě cenově dostupných a robustních automobilů, které jsou stavěny pro použití na nekvalitních cestách. Jan Ptáček, viceprezident pro marketing a prodej značky Lada v rozhovoru s iDNES.cz S touto proměnou ruské značce z pozice viceprezidenta pro marketing a prodej pomáhá od loňského září Jan Ptáček, zkušený manažer na poli automobilového průmyslu, který je tak jedním z nejvýše…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

Vhledem jednoznačně nezapře příbuznost k rodině akčních naháčů pod značkou Kawasaki s výrazným Z na bocích sporých kapotáží. Výraz predátora ve skoku dodává přední světlomet spuštěný až na úroveň spodních brýlí. Fotogalerie Zobrazit fotogalerii Celkový dojem ještěra z japonského komiksu je podtržen dvojicí otevřených „nozder“ na předním blatníku nebo zajímavě tvarovanou nádrží, která díky své horní straně klenuté mírně dovnitř vytváří dvojici hran táhnoucích se až k sedlu jezdce. Zespodu z nádrže vybíhá příhradový trubkový rám a v něm zavěšený motor. Ten, stejně jako rám, je přiznaný v celé své syrové nahotě. V některých detailech je té nahoty na můj vkus až příliš. Například šrouby by si zasloužily alespoň plastovou krytku. Na druhou stranu výrobce patrně předpokládá, že většina majitelů…
Číst dál...