• Napsal(a)

Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

I přesto, že je trh na starém kontinentu vysoce konkurenční, velmi náročný a především v porovnání s Čínou malý, chce to Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) zkusit. SAIC je šanghajská automobilka, která je jedním z hlavních partnerů koncernu Volkswagen v Číně. Právě spojením SAIC a německého koncernu začínal před třiceti lety za Velkou čínskou zdí automobilismus. Dnes se ve společné továrně SAIC-VW vyrábí kromě volkswagenů také škodovky pro Čínu, loni to bylo přes tři sta tisíc octavií, fabií, rapidů a yeti. Ale celé je to ještě složitější. Kromě Ameriky, která začala bránit své zájmy, ještě plány šanghajských autoprůmyslníků přeuspořádal brexit. Až v roce 2019 dorazí do kontinentální Evropy auta z Číny vyrobená koncernem SAIC, budou mít na čumáku hrdé logo…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

Ivana má čerstvou zkušenost: odvezla své auto do pneuservisu na výměnu zimních gum za letní. Auto si po přezutí převzala zpět, ale po ujetí krátké vzdálenosti, cca 200 metrů, ucítila, jak vůz začíná cukat. Následně se přední kolo zcela uvolnilo a odkutálelo pryč. Přestože nejela rychle, měla problém auto ubrzdit. Kolo vylomilo lem kolem blatníku a brzděním se poničil disk. Automechanik zkrátka zapomněl kolo dotáhnout. Co dělat v takovém případě? Volat do servisu, nebo na svou pojišťovnu? Určitě se v první řadě obraťte na servis. Podle občanského zákoníku je za vadu zodpovědný zhotovitel - tedy ani ne konkrétní automechanik, ale pneuservis. Ani zaplacená služba či předávací protokol jej zodpovědnosti nezbavují. Ivana tak udělala a automechanik přiznal svou chybu. „Na své…
Číst dál...
  • Napsal(a)

ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Jaroslav Simandl byl nejen výborný motocyklový jezdec a mechanik, ale také konstruktér. Už za německé okupace se v Jawě podílel na konstrukci legendárního péráku jako mistr v oddělení prototypů. Po válce spolu s Rudolfem Maškem založili v pohraničí malou nástrojářskou firmu a chtěli i nadále spolupracovat s Jawou. Ale Janečkova pankrácká továrna byla příliš vzdálená, a tak se rozhodli přestěhovat do bližšího Divišova. Začínali v pěti lidech, ale záhy už měli dvacet zaměstnanců. Pak ovšem přišel komunistický převrat a všechno se měnilo. Ve firmě sice Simandl mohl zůstat i nadále, ale přestože dům na náměstí mu soudruzi zabavili, nedoplacenou hypotéku musel splácet dál. Od prvních motorů ke světovým titulům První myšlenka vybudovat v divišovské nástrojárně motocyklovou výrobu se datuje k…
Číst dál...