• Napsal(a)

Autofotka týdne: S gallardem je amen, na start už burácí carbera

Vlastně to není ani událost týdne, ale spíše tohoto roku. Jeden z ceněných supersportů současnosti totiž definitivně ukončil výrobu. Zní to neuvěřitelně, ale vydrželo v ní deset let. Gallardo sice dává sbohem, ale je téměř jasné, že vjede do učebnic automobilismu. Autofotka týdne: Lamborghini Gallardo jako lyžařský speciálBýk...
Číst dál...

Auto na atomový pohon? Proč ne?

Laser Power Systems. Tak se jmenuje americká společnost, která by chtěla tento převratný plán realizovat. Funkční prototyp chce mít společnost do dvou let. Celé kouzlo je v malém atomovém reaktoru, který má velice levný provoz a vydrží po celou dobu životnosti vozidla. Autu vystačí pohon dokonce na sto let ježdění. V zemské kůře se nahází lehce radioaktivní těžký kov, který se jmenuje Thorium a podle vědců má být energetickou budoucností lidstva. Není tak nestabilní jako třeba plutonium, je naopak bezpečnější a vhodné jako palivo do menších generátorů. Prototyp vozidla by měl fungovat s pouhými osmi gramy Thoria coby palivem, samotným technologickým oříškem je konstrukce miniaturního reaktoru. Celá záležitost je tak trochu zahalena tajemstvím, protože LPS zatím nevydalo žádnou informaci, v …
Číst dál...

Od prvního listopadu je povinné zimní obutí

Zimní obutí je v Česku povinné a to od prvního listopadu, do posledního března. Prakticky to znamená, že zimní pneumatiky jsou bez výjimky povinné v úsecích označených příslušnou značkou a to ve výše zmíněném období. Pokud bude mimo označená místa třeba v prosinci patnáct stupňů, lze vyjet i na letních pneumatikách, což je výhodou pro řidiče, kteří málo jezdí. Osobně si nemyslím, že je dobré na letních pneumatikách v zimě jezdit, jelikož vůbec nejde o jízdu na ledu, nebo na sněhu, ale o tvrdost pneumatiky jako takové. Letní gumy jsou vyrobeny z tvrdší směsi než zimní, což se projevuje zhoršenou přilnavostí v nižších teplotách. Obecně platí, že pod teplotu šest stupňů Celsia mají lepší přilnavost pneumatiky zimní. Tuto skutečnost není…
Číst dál...

Test 4 U: Citroen C6 – Francouzský elegán

Tuto recenzi jsem dnes zaměřil na auto, které naše silnice brázdí jen velmi zřídka. Patří do kategorie luxusních sedanů, nebo limuzín, vyniká neskutečným pohodlím a jízdním komfortem. Který další sedan je tak „charmant“? Pojďme se podívat na motor. Vyrábí se v benzínové i dieselové variantě, největší radost však udělá atmosférický šestiválec o obsahu 3,0 l a výkonu 215 k. Žádnou sportovní jízdu ale nečekejte, Citroen sází na komfort a maximální pohodlí pro posádku. Velmi dobře funguje hydropneumatický podvozek Hydractive 3, který je nastavitelný a perfektně vyrovnává nerovnosti na silnici. Auto se nepohupuje a nenaklání, jak je u francouzských aut zvykem, jelikož elektronika hlídá šestnáct parametrů podvozku a také upravuje světlou výšku vozu. Nad 110 km/h, se podvozek sníží o 12…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Dopravu v ČR komplikuje námraza na silnicích

ČTK Dnes ráno začala na některých místech České republiky komplikovat dopravu námraza na silnicích. Z několika míst byly hlášeny i dopravní nehody, jejichž primární příčinou bylo právě náledí. Především se jedná o oblast Chebska a Frýdlantska. Zima se zkrátka hlásí o slovo a řidiči budou muset s rozmary počasí v příštích měsících počítat. Velký pokles teplot na Chebsku a Sokolovsku si vyžádal dnes ráno svou daň. Na namrzlé silnici R6 nedaleko Chebu došlo k hromadné dopravní nehodě. Havarovalo tam postupně sedm osobních aut. Uzavřený je úsek od Sokolova na Dolní Dvory. Pokles teploty až na -7°C s tím spojená námraza řidiče překvapila. Především na mostech a otevřených úsecích silnic je situace nepříznivá a řidiči si musí dávat velký pozor. V …
Číst dál...
  • Napsal(a)

Psaní SMS za volantem osminásobně zvyšuje riziko smrtelné dopravní nehody

auto.idnes.cz Psát textové zprávy a zároveň řídit považují za dvě naprosto slučitelné věci především mladí řidiči. Dvě třetiny mladých řidičů je přesvědčeno o tom, že jsou schopni bezpečně řídit a zároveň při tom psát textové zprávy. Problém se ovšem netýká pouze mladých řidičů. "Při psaní textové zprávy se řidič po dlouhých pět sekund nedívá na silnici. Za tu dobu ujede vozidlo při rychlosti 90 km/h vzdálenost odpovídající délce fotbalového hřiště. Co se v té době děje na silnici, řidič vůbec nevnímá," uvedl šéf BESIPu Roman Budský. Podle posledních výzkumů se ukázalo, že psaní textových zpráv za jízdy je třikrát nebezpečnější, než když je řidič pod vlivem alkoholu. Situaci výrazně zhoršují telefony s dotykovým displejem, kdy je řidič nucen se na…
Číst dál...