• Napsal(a)

Český šampion přírodních okruhů: Závodění je můj život

Kamil Holán právě vyráží na britský ostrov Man, kde se jezdí nejslavnější z takových závodů, legendární Tourist Trophy. Závodníci při něm pádí po zašmodrchaných pentličkách úzkých silnic, na centimetry prolétávají mezi domy vesnic a publikum šílí. V hlavním závodě tak objede Kamil Holán v tomhle kalupu Man šestkrát, dohromady je to 360 kilometrů, a to si pak dá ještě dalších 240 v další kategorii, protože závodí ve dvou třídách, na to si vozí po závodech v letošní sezoně dvě motorky. Celkem brousí silnice Manu dva týdny - týden tréninků, týden závodění. „Strašně mě to baví,“ opakuje a nakažlivě se při tom směje. „Na motorce jsou všechny pocity mnohem intenzivnější, jezdec všechno vnímá mnohem víc.“ Kamila Holáně jsme posadili na dvoukolový…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 dorazilo loni po dlouhých devíti letech od premiéry první generace. A vypadá jako předchůdce, ale jen navenek. Kdo má starou A5 a nemá potřebu měnit, nebude naštvaný, že zastarala. Kdo chce novou, bude spokojený. Audi A5 Sportback v číslech provedení: 2.0 TDI quattro S tronic objem motoru: 1 968 cm³ výkony: 140 kW, 400 Nm spotřeba (udávaná): 4,5 l spotřeba v testu: 6,7 l zrychlení 0-100: 7,9 s max. rychlost: 235 km/h délka x výška x šířka x rozvor (mm) 4 733 x 1386 x 1843 x 2 824 objem kufru: 480 l cena test. vozu 1 794 200 Kč A čtyřdveřové provedení, které je v Česku ještě žádanější než základní dvoudveřové, stále patří mezi nejhezčí modely značky…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

Malovat po škole patnáct let kliky dveří a zrcátka a doufat, že mi svěří k návrhu výplň dveří, anebo se upsat překotně se rozvíjejícím čínským značkám, které mi v pětadvaceti dají volnou ruku a rovnou nabídnou, ať namaluju celé auto, které bude hvězdou na autosalonu? Podobně jednoduché rozhodování s jasným řešením měl osmadvacetiletý francouzský designér Alan Derosier, jehož koncept byl letos hvězdou na autosalonu v Šanghaji ( podívejte se sem ). Alfa Romeo 156 Jeden z nejslavnějších autodesignérů současnosti Walter de Silva je samozřejmě v úplně jiné pozici, ale pozadí je stejné: neomezené zdroje na nejfantastičtější nápady, úcta Číňanů ke světovému autoprůmyslu, od kterého se chtějí učit a něco pochytit, a obrovský elán s minimem omezení. Pro Waltera de Silvu…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Kapesník jste ještě při čtení o autech nepotřebovali. Taste je, bude to doják. V hlavní roli není nikdo menší než velikán automobilismu Enzo Ferrari . Svět mu říká „il Commendatore“, v Itálii ale častěji „Drake“. Měl daleko k příjemnému blahosklonnému muži, byl výbušný, nesnášenlivý, hádavý... jenže bez toho všeho, opepřeného tvrdohlavostí, cílevědomostí a vytříbeným instinktem, by dnes nejslavnější značka aut světa neexistovala. Prohrávat moc neuměl, ale na jeden cíl nikdy nedosáhl, jmenoval se Fiamma Breschi. Je to jak příběh z červené knihovny. Enzo Ferrari je jednou z největších osobností automobilismu dvacátého století. O ohni (italsky „fiamma“), který v něm zapálil vášeň se ale moc neví. Do Fiammy Breschi se zakoukal v druhé polovině padesátých let a miloval ji až do…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Kapesník jste ještě při čtení o autech nepotřebovali. Taste je, bude to doják. V hlavní roli není nikdo menší než velikán automobilismu Enzo Ferrari . Svět mu říká „il Commendatore“, v Itálii ale častěji „Drake“. Měl daleko k příjemnému blahosklonnému muži, byl výbušný, nesnášenlivý, hádavý... jenže bez toho všeho, opepřeného tvrdohlavostí, cílevědomostí a vytříbeným instinktem, by dnes nejslavnější značka aut světa neexistovala. Prohrávat moc neuměl, ale na jeden cíl nikdy nedosáhl, jmenoval se Fiamma Breschi. Je to jak příběh z červené knihovny. Enzo Ferrari je jednou z největších osobností automobilismu dvacátého století. O ohni (italsky „fiamma“), který v něm zapálil vášeň se ale moc neví. Do Fiammy Breschi se zakoukal v druhé polovině padesátých let a miloval ji až do…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Donedávna byla likvidace starých pneumatik trochu složitá. Alespoň tedy u nás na vsi. Ve sběrném dvoře je nebrali, při svozových dnech nebezpečného odpadu se na letáčku nacházelo upozornění „kromě pneumatik“. V servisu chtěli, abyste si u nich koupili nové pneu nebo za jednu odevzdanou gumu připlatili stovku. To bylo pro některé řidiče strašně moc, jak lze soudit podle množství pneumatik v křoví podél cest. A tak pneumatiky končily různě: v rokli (hrůza), v ohni (ještě větší hrůza), jako obrubník v zahrádce (no, když se to někomu líbí). A to navzdory tomu, že se to nesmí, je to škodlivé a hrozí za to pokuty. Pneu v ohni Odpovídá: Jana Taušová, tiskové oddělení ministerstva životního prostředí Jaký postih hrozí těm, kdo pálí…
Číst dál...