• Napsal(a)

Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Tu „novotu“ je ovšem třeba vysvětlit. Toyota přiznává, že při stavbě vyšli z předchůdce. Technický základ zachovali - ladili, upravovali, přidávali výbavu. Junichi Mitsuashi, projektový manažer zodpovídající za Yaris v Evropě, uvádí, že do vylepšení a úprav faceliftu Toyota investovala 90 milionů eur, to je asi 2,5 miliardy korun. Celkem se změnilo 900 dílů (průměrné auto je postaveno z asi pěti tisíc dílů). Facelift dostalo na starost evropské vývojové centrum značky v Bruselu, výroba stále probíhá ve Francii. A jen tak na okraj: Yaris byl v loňském roce nejvyráběnější auto v zemi Galů. A teď trocha filozofování. Třetí generace Yarisu se představila v roce 2011, a teď už má tedy za sebou druhý facelift. Ten první, při kterém dostal agresivní…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Jste na silnici nebezpeční? Podívejte se pravdě do oka

Když loni policisté a pracovníci organizace Besip kontrolovali, jaký zrak mají čeští řidiči, nestačili se divit. Výsledky byly dvojnásobně horší než v roce 2013, kdy podobný test prováděli naposledy. „Tehdy špatně viděla čtvrtina všech testovaných řidičů, v roce 2016 se toto číslo posunulo až k jedné polovině. Ze 346 šoférů měl nějakou vadu zraku každý druhý. A čtyři procenta z nich by za volant sedat vůbec neměla. Nejhorší je, že drtivá většina šoférů o vadě zraku vůbec neví a ani tento stav neřeší,“ říká prezident autoklubu ÚAMK Oldřich Vaníček. TEST Ke zjištění ostrosti zraku se používá takzvaná Snellenova tabule , což jsou písmena, jež všichni známe z lékařské ordinace. Pro vyšetření řidičů jsou však ještě vhodnější Landoltovy optotypy , které…
Číst dál...
  • Napsal(a)

CarNext nabízí jen prověřené vozy po operativním leasingu.

„Ke všem vozidlům můžeme doložit kompletní dokumentaci včetně faktur za případné opravy. Jelikož jde o vozy provozované operativním leasingem, zájemci mají jistotu, že jsme o auta po celou dobu řádně pečovali. U všech je znám jejich původ, servisní historie, případně škodní průběh. Většinou je k dispozici i kompletní sada klíčů, servisní kniha a druhá sada pneumatik. Naše vozy jsou během leasingu pod neustálou kontrolou. Veškeré opravy probíhají v našich smluvních servisech. Jejich stav a zejména historie bývají zpravidla lepší a transparentnější než u vozidel z ulice,“ vysvětluje Car Remarketing Manager LeasePlanu Michal Fořt. Čistota a vstřícnost Vždy aktuální nabídku vozidel najdete na webových stránkách www.carnext.cz . Vyhledat vůz vám pomůže jednoduchý filtr. Osobně si auta můžete prohlédnout ve Vestci na…
Číst dál...
  • Napsal(a)

První jízda: nová Kia Picanto je povedený mrňous

Auta stále rostou, i když to často není třeba. U kapesních městských střízlíků jsou centimetry navíc spíš naobtíž. Za posledních deset let průměrné auto kategorie Kia Picanto narostlo o dva centimetry, takže je stále kolem tří a půl metru dlouhé. O stupeň výš, v kategorii Škody Fabie, to je ovšem už nárůst o dvacet centimetrů (průměr je kolem čtyř metrů) a o další příčku výš, kde je třeba Opel Astra, je to deset centimetrů (dnes 4,3 metru). Picanto je tak i v nové generaci svým formátem typické městské auto. U něj je tedy důležité, aby bylo opravdu malé. Takže stále měří 3595 mm, stejně jako předchůdce. Rozvor narostl na 2,4 metru. Kia Picanto v číslech délka x šířka x výška…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Představuje se Vision E, v roce 2020 z něj bude první škodovka na baterky

Znečištění - ne jen ovzduší - je největším problémem dnešní Číny. Koupit tu auto je jednoduché, ale jezdit s ním není jen tak. Musíte se dostat k registračním značkám (jsou na jméno), a ty se třeba v Pekingu losují a v Šanghaji draží. K částce za auto je tak třeba připočítat dalších skoro tři sta tisíc korun. Podobné je to i s oblíbenými motorkami. Únikem je tu koupit skútr na baterky. Takových elektrických skútrů je Šanghaj plná, s tichým bzučením jich tu hejna sviští ulicemi. A podle všeho ztichnou ulice za pár let úplně, auta nahradí elektromobily. Právě Čína je podle šéfa značky Škoda Bernharda Maiera trh, který elektromobily přijme rychle. Fotogalerie Zobrazit fotogalerii Je to boj s lokálními emisemi,…
Číst dál...
  • Napsal(a)

Autu škodí zanedbávání údržby. Na co musí dát pozor i největší lempl

Zajet jednou za rok nebo dva – podle toho, co předepisuje výrobce – s autem do servisu a jinak jenom jezdit rozhodně autu nesvědčí. Jeho srdcem je motor a pro kondici motoru je rozhodující stav a množství oleje. Většina řidičů tento fakt ignoruje a na měrku oleje se nepodívají, jak je rok dlouhý. A to přesto, že hladina oleje by se měla kontrolovat aspoň při každém druhém tankování. Tento pokyn není žádnou šikanou řidičů. Naopak, přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů. Teoreticky tak může mezi dvěma výměnami oleje z motoru zmizet celá jeho náplň. Před tím sice majitele moderních aut chrání palubní počítač, který nahlásí nízkou hladinu oleje, celkové kondici motoru ale svědčí, když má hladinu…
Číst dál...